Aika ja paikka: torstai klo 19-20 Lauttakylän lukio

KAHVAKUULA ALKAA VASTA LUKION VÄISTÖJEN JÄLKEEN 4.10!!!

KAHVAKUULASSA HUOMIOITAVAA:
Kahvakuula on pyöreä kahvallinen metallipallo, jota voi käyttää monipuoliseen vastusharjoitteluun.

Kahvakuulalla harjoittelu sopii sekä naisille että miehille, eikä sen aloittaminen vaadi jo valmiiksi hyvää kuntoa tai liikkuvuutta.

Kahvakuulatreenin perustana ovat heilurimaiset liikkeet ja painonnostosta tutut perusnostot.

Kahvakuulaharjoittelu vahvistaa vatsa- ja selkälihaksia, sillä liikkeiden perustana on vahva keskivartalon tuki.

Tavoitteena on tehdä hallittuja ja suoritustekniikoiltaan puhtaita liikkeitä toistoja laskematta. Harjoittelun tarkoituksena on kehittää mm. voimaa, kestävyyttä ja kehon hallintaa.

Lajin harjoittelu aloitetaan perusliikkeistä, joista edetään maltillisesti kohti haastavampia liikkeitä.

Jokainen tekee oman kunnon mukaan.

Kahvakuulaharjoittelu kehittää ihan koko kehoa, aerobista kuntoa ja tasapainoa/ vartalon hallintaa.

Harjoitteluun sopiva kuula saa tuntua pelkästään käsivoimin nostettuna aika painavalta.

Kahvakuulatunti koostuu alkulämmittelystä , kahvakuulaharjoittelusta n. 30 min ja loppuvenyttelystä .

Seuralla on 42 kuulaa; 4 kg, 6 kg, 8 kg, 10 kg ja 12 kg painoisia.

Jos omistat oman kuulan ja jumppa-alustan, ota ne mukaasi.

Ryhmää ohjaa Susanna Virtanen (susannavirtanen0@gmail.com)